Categorie: Zakelijk

Uren optellen in Excel: hoe werkt dat?

Je uren bijhouden die je gewerkt hebt aan een opdracht is van belang om een goed inzicht te krijgen in je tijdsbesteding. Door dit op de juiste manier te doen loop je geen inkomsten mis. Ook weet je zo in de toekomst bij vergelijkbare opdrachten hoe lang je er ongeveer mee bezig bent. Dit kan je dat goed afstemmen met de klant. Het is dus erg belangrijk dat je goed bijhoudt hoe lang je aan het werk bent. Dit kan op allerlei manier. Excel is hier één van. Excel is snel te leren en goedkoop om te gebruiken. Iedereen heeft het wel op zijn of haar computer staan. Wil je dus je urenregistratie goed bijhouden? Kijk dan eens of Excel een goede manier om jou hiermee te helpen.

 

Excel urenregistratie

Veel ondernemers gebruiken het programma Excel om hun uren op te tellen. Uren optellen in Excel is namelijk erg gemakkelijk, het programma doet al het werk voor je. Je kan een goed overzicht maken en je hoeft niet zelf te kunnen rekenen. Met een paar simpele formules telt het programma al je uren voor je bij elkaar op. Toch heeft Excel zo zijn beperkingen als het komt tot een urenregistratie. Allereerst zal je zelf de formules moeten toevoegen en een mooi en overzichtelijk schema samenstellen. Ben je nog niet zo helemaal thuis in Excel, dan kan dit veel tijd kosten. Daarom zijn er gelukkig ook andere mogelijkheden.

 

Online urenregistratie of je uren optellen in Excel?

Naast Excel kan je ook gebruik maken van een online urenregistratie. Je hebt hier hele simpele gratis programma’s voor, maar ook uitgebreide betaalde versies. Betaalde versies zijn heel eenvoudig in gebruik en zijn vaak uitgebreid. Ook kan je vaak gemakkelijk om hulp vragen bij een helpdesk. Dus kom je er niet uit, dan kan altijd iemand je te hulp schieten. Dus kijk voor jezelf even na wat jij het prettigst vindt: online of met Excel.

https://keeping.nl/excel-urenregistratie