Bedrijfsverhuizing: wat komt er zoal bij kijken?

Een bedrijfsverhuizing is een hele andere tak van sport dan wanneer u als particulier gaat verhuizen. Dan zou u eventueel nog vrij kunnen nemen van uw werk en andere activiteiten ook even op hold zetten. Die keuze heeft u niet als u met uw bedrijf gaat verhuizen. De werkzaamheden wilt u niet stil leggen want dat gaat ten koste van de omzet. Om maar over de waardering van de klanten te zwijgen. Gelukkig hoeft u de bedrijfsverhuizing dan ook helemaal niet zelf te doen. Daar zijn erkende verhuisbedrijven voor die u daarin helemaal ontzorgen.

 

Tips voor bij de bedrijfsverhuizing

Zo’n bedrijfsverhuizing brengt veel geregel met zich mee. Maar begin vooral op tijd met alle voorbereidingen. Uw verhuisbedrijf kan u hierin ook advies geven en verder mee helpen. Maar toch is het ook goed om op voorbaat te weten wat u kunt verwachten en waar u zou kunnen beginnen met de hele verhuizing.

 

  1. Een goede voorbereiding is het halve werk. En een goede voorbereiding begint bij een verhuizing tijdig. Denk aan de juridische aspecten, kantoorinrichting (wat kan weg, wat gaat mee) en leg alles vast in een draaiboek.
  2. Zorg dat u kort voor de bedrijfsverhuizing alles tot in de puntjes heeft geregeld. Zo komt u niet voor vervelende verrassingen te staan. Het geeft ook een goed gevoel als u weet waar u aan toe bent.
  3. Laat de verhuizing over door erkende, ervaren verhuizers. Natuurlijk kunt u waar nodig coördineren
  4. Eenmaal op uw nieuwe locatie? Neem dan voldoende tijd om de randzaken direct in goede banen te leiden. Te denken valt aan de adreswijziging en schoonmaak.

 

Wat kost een verhuizing met uw bedrijf?

Feitelijk kost het niet eens zoveel meer om uw zakelijke verhuizing uit te besteden dan om het zelf te doen. En de verhuizing is overigens vaak ook fiscaal aftrekbaar. Vraag het nog wel even voor de zekerheid bij uw belastingadviseur. De kosten hangen voor het grootste deel af van:

 

–       Grootte van uw bedrijfsinventaris. Gaat u met 1 afdeling verhuizen of het volledige bedrijf?

–       Hoeveel verhuizers, verhuiswagens en verhuismateriaal u nodig heeft

–       Voorrijkosten

–       Extra services. Bijvoorbeeld: tijdelijke opslag

 

Denk ook aan uw werknemers

Wel willen we u voor de zekerheid nog wel op het hart drukken om vooral ook aan uw werknemers te denken. Zeker wanneer u ervoor kiest om een stuk verder te gaan ondernemen dan uw huidige bedrijfslocatie. Een langere reistijd kan voor werknemers een reden zijn om af te haken voor of tijdens de verhuizing.

U kunt er uiteraard altijd voor kiezen om de hele verhuizing zelf te doen. Maar hoe groot of klein uw bedrijf ook is: u verhuist wel met het hele team. U heeft allerlei apparatuur en meubilair wat mee moet. En een erkend verhuisbedrijf inschakelen voorkomt veel stress en het scheelt ook in tijd. Want wat we in het begin van dit artikel ook vertelden: de werkzaamheden moeten zoveel mogelijk kunnen doorgaan. Daarbij kost het u echt niet zoveel meer als u de bedrijfsverhuizing uitbesteed. En na de tijd zult u blij zijn dat u de beslissing van uitbesteding hebt gemaakt. Dat zegt iedere ondernemer die met zijn bedrijf is verhuisd.

 

http://www.bandsmabultje.nl/bedrijfsverhuizing