Categorie: Sport

Door corona zijn we zelf verantwoordelijk voor de sport

Door de coronacrisis zijn veel sportscholen en verenigingen dicht of deels dicht. Daardoor moeten mensen zelf thuis dit gemis opvangen. Dit kan in de vorm van thuisfitness op zolder of in de woonkamer. Daarnaast kun je natuurlijk ook meer naar buitengaan om hard te lopen, te wielrennen, te mountainbiken, te wandelen en nog veel meer. De vraag is alleen wat heb ik daarvoor nodig.

Hardlopen

Als je gaat hardlopen is het handig om te kijken naar het weerbericht. Het is namelijk belangrijk dat je je kleed op het weer. Als het 5 graden wordt ga je niet in korte broek en korte mouwen hardlopen. Omgedraaid ga je niet met 35 graden in een thermotrui met langen mouwen en een lange broek hardlopen. Het is ook verstandig om in de regen een regenjas aan te doen. Ga je hardlopen in het donker zorg er dan voor dat je goed zichtbaar bent. Als je hardloopt neem je namelijk ook deel aan het verkeer. Ga daarom bij voorkeur niet hardlopen op een drukke weg maar ergens in een park of in een bos. Het is een aanrader om je telefoon mee te nemen tijdens het hardlopen. Apss zoals Strava zorgen ervoor dat jij jouw sessie kunt vastleggen en kunt vergelijken. Zo zie jij of je vooruit gaat en progressie boekt. Tevens kun je jouw resultaten vergeleken met die van anderen. Om een fijn ritme te houden tijdens het hardlopen kan het fijn zijn om bijvoorbeeld Airpods te gebruiken tijdens het hardlopen. Als deze Airpods goed wilt beschermen is het aan te raden om een Airpodhoesje te kopen. Daarnaast is het ook leuk om samen met iemand te gaan hardlopen. Uiteraard is het wel vanzelfsprekend dat je de 1,5 meter en de andere maatregelen aanhoudt.

Door te gaan hardlopen in een park of een bos wordt je ook een met de natuur. Je ademt die frisse lucht in die goed voor je is. Het hardlopen houdt je ook gezond en zorgt ervoor dat je conditioneel wordt uitgedacht.

Het is belangrijk dat je wanneer je begint met hardlopen dit rustig opbouwt. Verwacht dus niet dan je binnen een week de halve marathon al kunt lopen. Een goede tip is om eerst te beginnen met wandelen. Bouw dit wandelen steeds meer uit met stukjes hardlopen. Het doel hiervan is dat je uiteindelijk het hele stuk wat je normaal wandelt hardloopt.

https://airpodshoesje.nl/

Waarom is voetbal een van de meest voorkomende sporten ter wereld? Lees hier waarom

Voetbal is een van de meest populaire sporten, zo niet de meest populaire sport of hobby ter wereld. Het wereldkampioenschap voetbal, dat om de vier jaar plaatsvindt, krijgt meer kijkers dan welk ander sportevenement ter wereld dan ook. Voetbal is in sommige landen zo’n groot probleem dat het politieke spanningen heeft veroorzaakt tussen landen wanneer hun teams tegen elkaar hebben gespeeld in het wereldkampioenschap voetbal. Waarom is voetbal dan zo’n grote hobby voor iedereen? Ten eerste is er niet veel materiaal nodig om te voetballen, je hebt alleen een voetbal tickets eredivisie nodig om rond te schoppen en een paar vrienden, en een soort doelpunt waar je de bal in kunt schoppen. De regels zijn vrij eenvoudig en voor de hand liggend, je schopt de voetbal gewoon rond en probeert de bal in het doel van het andere team te schoppen om te scoren, en je kunt de voetbal niet met je handen aanraken.

 

Waarom kan voetbal zo verslavend zijn en waarom begrijpt niet iedereen dit?

Het schoppen van een voetbal is iets dat verslavend kan zijn en je kunt er uren en uren mee bezig zijn zonder je te vervelen. Je kunt verschillende trucs doen met je zoals dribbelen en of zien hoe vaak je de voetbal kunt schoppen zonder hem de grond te laten raken. Je kunt trucjes oefenen zoals de fiets waarbij je springt en zijwaarts schopt of in de lucht schopt terwijl je op je rug valt. Je kunt die ene truc doen waarbij je de bal met één voet op de rug van je andere been rolt en dan dat andere been gebruikt om hem naar voren te schoppen, van achteren, over je hoofd; dat is een van mijn favorieten. Het laat mensen denken dat ik een goede voetballer ben als ik dat doe, ook al ben ik dat niet.

Wat zijn de voordelen van voetbal en waarom houdt je het in vorm?

Een leuk ding aan voetbal of een voetbalhobby is dat het je zeker in vorm houdt met al dat rennen dat je moet doen, en je moet in een vrij goede conditie zijn om goed te kunnen voetballen. Voetballen is niet als een lichte jogging waarbij je het gewoon de hele tijd rustig aan kunt doen. Je bent op een volle, doodlopende sprint, keer op keer. Het is ook leuk, dus het voelt niet alsof je alleen maar aan het trainen bent, je speelt een spel. Het laatste voetbalteam waar ik in speelde was een zaalvoetbalteam. Ik dacht dat ik in vorm was, maar toen kon ik het maar een paar minuten volhouden voordat ik op adem moest komen, elke keer als ik naar binnen ging.

Wat waren mijn eerste herinneringen van voetbal en waarom is dit zo erg bij mij gebleven?

Een van mijn eerste herinneringen aan het voetballen was toen ik als kind in een klein competitieteam zat. Ik speelde in de verdediging en het enige wat ik deed was de bal zo hard mogelijk naar de andere kant van het veld schoppen, elke keer dat hij naar me toe kwam. Ik herinner me ook dat ik na afloop een stuk chocoladesnoep at met de wikkel er nog op. Ik slikte het niet in, maar ik werd er ziek van en moest stoppen methet dribbelen van mijn voetbal op weg naar huis, terwijl ik kotste omdat het gevoel in mijn mond zo walgelijk was. Ik denk dat mijn lichaam ook opgewonden was van de sprint in de voetbalwedstrijd en mijn maag was gespannen. Het maakt me nog steeds ziek om al die jaren later aan die ervaring te denken. Maar ik had als kind wel plezier in mijn voetbalteam en had veel goede ervaringen. Ik heb ook nog veel goede herinneringen aan mijn voetbaldagen als kind. Het was leuk om in het middelpunt van de belangstelling te staan toen ik de bal rond schopte elke keer dat hij naar me toe kwam. Ik was echter niet zo goed, en ik speelde de verdediging, dus meestal gaf ik de voetbal gewoon een mooie schop naar de andere kant van het veld elke keer dat het naar me toe kwam. 

Hoe kun je een betere voetballer worden en welke oefeningen kun je hier allemaal voor doen?

Er zijn veel oefeningen die je kunt doen met een voetbal, gewoon in je eentje om een betere voetballer te worden. Je kunt gewoon oefenen met dribbelen, zoals hierboven vermeld, waarbij je de voetbal heen en weer schopt tussen je benen als je rent. Als je eenmaal goed bent in het dribbelen van de voetbal, kun je het laten zien als je spelletjes speelt, maar het dribbelen van de voetbal en het knippen van mensen. Of je kunt oefenen met het schoppen en richten van de voetbal op een bepaald punt op een muur of oefenen met het schoppen in het doel of het passeren met de zijkant van je voet, zodat je beter kunt mikken en meer doelpunten kunt maken als je speelt. Je kunt de voetbal met je voeten dribbelen terwijl je door kegels heen weeft. Je kunt oefenen om de voetbal te leiden en te mikken met je hoofd. Om een of andere reden is het favoriete ding van een voetballer om te doen de voetbal met zijn hoofd te raken.

https://ticketforsale.nl/