Categorie: Sport

Beginnen met hardlopen nijkerk in corona tijden

Jordaanuitmarkt

Door de corona crisis zijn de sportscholen gesloten, een goed moment om te beginnen met hardlopen nijkerk dus. Want hoe lang de sportscholen ook dicht blijven, hardlopen nijkerk  kan altijd. U kunt er van uit gaan dat er veel mensen zijn die begonnen zijn met hardlopen nijkerk tijdens deze pandemie. Dat is misschien een opsteker, als zij het kunnen kunt u het ook.  Het is zo dat u veel opties heeft bij hardlopen nijkerk . U kunt alleen lopen of met iemand samen. Als de regels rondom het virus weer wat versoepelen kunt u ook met een groepje lopen. Het is dan zo dat u niet zelf constant op uw tempo hoeft te letten. Want dat is de volgende mogelijkheid tot variatie bij hardlopen nijkerk . U kunt een klein rondje op een hoog tempo lopen, of een lang stuk op een lager tempo. U kunt ook een interval training doen, dan wisselt u een hoger en een lager tempo af. Dat is ook erg goed voor uw uithoudingsvermogen. Tijdens de lagere tempo’s bent u bezig met actief herstel. Het hardlopen nijkerk hoeft dus ook niet veel tijd in te nemen. Het gaat er in het begin vooral om dat u bezig bent en actief bezig blijft en dus ook fit blijft.

Technieken

U moet bij het hardlopen nijkerk wel een beetje op techniek letten. Dit omdat hardlopen nijkerk een erg blessure gevoelige sport is. Dat zorgt ervoor dat u altijd moet opletten als u ergens last van krijgt. Dat is natuurlijk lastig nu u moeilijker met een trainer kunt trainen. Een goede mogelijkheid is dat u zich laat filmen en daarop zelf terug kijkt of een trainer terug laat kijken wat er verbeterd kan worden aan uw looptechniek. Daarnaast is het zo dat u goede schoenen moet hebben, dit is beter om te kopen wanneer de winkels weer open zijn zodat u advies kunt krijgen.

 

Doodaas vissen uit het vakantiehuisje

Jordaanuitmarkt

Na maanden in huis gezeten te hebben, is het dan eindelijk eens tijd om naar een vakantiehuisje te gaan. Het park heeft weinig tot geen faciliteiten, wat logisch is gezien de corona-tijd. Geen probleem. Tijdelijk even een nieuwe omgeving is ook gezond voor de geest. Hierbij komen we als gezin ook eigenlijk niet in aanraking met andere mensen, wat de kans op besmetting van het virus net zo groot maakt als thuis. We gaan enkel het huisje uit voor de boodschappen en verder niet. Aldus… bij het huisje zit een vissteiger. Tijdens de uren dat we in het huisje vertoeven kan ik hier gemakkelijk gebruik van maken.

 

Voor start van deze minivakantie ben ik nog snel even gaan serven bij de hengelsport winkel. Met wat extra fluorcarbon leadermateriaal en sleeves, kan ik voor de vakantie al wat snoek onderlijnen maken. Met een mooie voorraad in de viskoffer kan de vakantie beginnen.

Dat snoek aanwezig moet zijn, bleek wel uit een vakantie van enkele jaren geleden. In de haventje van het park bleek veel aasvis rond te hangen. Na enkele dagen kwamen we een roofvisser tegen, die al enkele mooie snoeken in de 90cm en boven de meter had gevangen. Met deze kennis in het achterhoofd zou het toch moeten lukken.

 

Tijdens de rit krijgen we echter te horen dat het beloofde huisje (mooi gelegen bij het diepere deel van het water met enkele rietkragen) kampt met een behoorlijke lekkage. We worden omgeboekt naar een huisje dat ook een vissteiger heeft. Helaas is het bodemverloop hier heel erg monotoom. De eerste 80 meter loopt links en rechts heel langzaam af. Zo glad als een voetbalveld, zonder echte hotspots balen! Een ander alternatief is er helaas niet, dus zal dit de stek moeten worden. Met zulke tegenslagen heb je uiteraard te maken, maar dat mag de pret niet drukken. We kijken wel, we hebben in elk geval een andere omgeving, met een kans op een vis. Wie weet. 

https://www.sportvisgigant.nl/

Fijn sporten door bootcamp in Groningen

Jordaanuitmarkt

Bootcamp in Groningen is erg fijn voor als je op jouw niveau wil sporten. Beginnen met sporten kan soms heel erg moeilijk zijn. Je moet dan vaak erg je best doen om er motivatie voor te vinden. Bij bootcamp in Groningen wordt ervoor gezorgd dat je deze motivatie zal vinden. Door de persoonlijke hulp zal je al snel merken dat het een stuk gemakkelijker wordt om eraan te beginnen. Maar als je het in het begin misschien een beetje spannend vindt om zoveel aandacht te krijgen, kan je ook goed bootcamp in Groningen in groepjes doen. Zo krijg je wel nog persoonlijke aandacht maar ligt er een stuk minder druk op. Dit kan erg fijn zijn voor als je net begint en nog een beetje onzeker bent. Maar als je meteen al hard aan de slag wil kan je dus ook individuele lessen beginnen bij bootcamp in Groningen. Voor iedereen iets dus. 

In een sportschool of buiten

Bootcamp in Groningen kan je zowel in een sportschool als buiten volgen. Zo kan je het erg fijn vinden om in de frisse lucht te sporten. De instructeur kan dan verschillende oefeningen voor je meenemen. Maar het kan ook goed zijn dat je bootcamp in Groningen in een sportschool wil doen. Naast dat je dan alle apparaten al hebt heb je ook meer privacy. Maar het kan erg leuk zijn om bootcamp in Groningen lekker buiten in de mooie natuur te doen. Zo krijg je naast dat je aan het sporten bent ook nog is lekker frisse lucht binnen. Je kan bijna niet gezonder bezig zijn. Het kan dan ook heel erg leuk zijn om dit in groepjes te doen. Zo leer je waarschijnlijk ook nog is mensen kennen bij bootcamp in Groningen. Dat is natuurlijk hartstikke gezellig. 

 

Door corona zijn we zelf verantwoordelijk voor de sport

Door de coronacrisis zijn veel sportscholen en verenigingen dicht of deels dicht. Daardoor moeten mensen zelf thuis dit gemis opvangen. Dit kan in de vorm van thuisfitness op zolder of in de woonkamer. Daarnaast kun je natuurlijk ook meer naar buitengaan om hard te lopen, te wielrennen, te mountainbiken, te wandelen en nog veel meer. De vraag is alleen wat heb ik daarvoor nodig.

Hardlopen

Als je gaat hardlopen is het handig om te kijken naar het weerbericht. Het is namelijk belangrijk dat je je kleed op het weer. Als het 5 graden wordt ga je niet in korte broek en korte mouwen hardlopen. Omgedraaid ga je niet met 35 graden in een thermotrui met langen mouwen en een lange broek hardlopen. Het is ook verstandig om in de regen een regenjas aan te doen. Ga je hardlopen in het donker zorg er dan voor dat je goed zichtbaar bent. Als je hardloopt neem je namelijk ook deel aan het verkeer. Ga daarom bij voorkeur niet hardlopen op een drukke weg maar ergens in een park of in een bos. Het is een aanrader om je telefoon mee te nemen tijdens het hardlopen. Apss zoals Strava zorgen ervoor dat jij jouw sessie kunt vastleggen en kunt vergelijken. Zo zie jij of je vooruit gaat en progressie boekt. Tevens kun je jouw resultaten vergeleken met die van anderen. Om een fijn ritme te houden tijdens het hardlopen kan het fijn zijn om bijvoorbeeld Airpods te gebruiken tijdens het hardlopen. Als deze Airpods goed wilt beschermen is het aan te raden om een Airpodhoesje te kopen. Daarnaast is het ook leuk om samen met iemand te gaan hardlopen. Uiteraard is het wel vanzelfsprekend dat je de 1,5 meter en de andere maatregelen aanhoudt.

Door te gaan hardlopen in een park of een bos wordt je ook een met de natuur. Je ademt die frisse lucht in die goed voor je is. Het hardlopen houdt je ook gezond en zorgt ervoor dat je conditioneel wordt uitgedacht.

Het is belangrijk dat je wanneer je begint met hardlopen dit rustig opbouwt. Verwacht dus niet dan je binnen een week de halve marathon al kunt lopen. Een goede tip is om eerst te beginnen met wandelen. Bouw dit wandelen steeds meer uit met stukjes hardlopen. Het doel hiervan is dat je uiteindelijk het hele stuk wat je normaal wandelt hardloopt.

https://airpodshoesje.nl/

Waarom is voetbal een van de meest voorkomende sporten ter wereld? Lees hier waarom

Voetbal is een van de meest populaire sporten, zo niet de meest populaire sport of hobby ter wereld. Het wereldkampioenschap voetbal, dat om de vier jaar plaatsvindt, krijgt meer kijkers dan welk ander sportevenement ter wereld dan ook. Voetbal is in sommige landen zo’n groot probleem dat het politieke spanningen heeft veroorzaakt tussen landen wanneer hun teams tegen elkaar hebben gespeeld in het wereldkampioenschap voetbal. Waarom is voetbal dan zo’n grote hobby voor iedereen? Ten eerste is er niet veel materiaal nodig om te voetballen, je hebt alleen een voetbal tickets eredivisie nodig om rond te schoppen en een paar vrienden, en een soort doelpunt waar je de bal in kunt schoppen. De regels zijn vrij eenvoudig en voor de hand liggend, je schopt de voetbal gewoon rond en probeert de bal in het doel van het andere team te schoppen om te scoren, en je kunt de voetbal niet met je handen aanraken.

 

Waarom kan voetbal zo verslavend zijn en waarom begrijpt niet iedereen dit?

Het schoppen van een voetbal is iets dat verslavend kan zijn en je kunt er uren en uren mee bezig zijn zonder je te vervelen. Je kunt verschillende trucs doen met je zoals dribbelen en of zien hoe vaak je de voetbal kunt schoppen zonder hem de grond te laten raken. Je kunt trucjes oefenen zoals de fiets waarbij je springt en zijwaarts schopt of in de lucht schopt terwijl je op je rug valt. Je kunt die ene truc doen waarbij je de bal met één voet op de rug van je andere been rolt en dan dat andere been gebruikt om hem naar voren te schoppen, van achteren, over je hoofd; dat is een van mijn favorieten. Het laat mensen denken dat ik een goede voetballer ben als ik dat doe, ook al ben ik dat niet.

Wat zijn de voordelen van voetbal en waarom houdt je het in vorm?

Een leuk ding aan voetbal of een voetbalhobby is dat het je zeker in vorm houdt met al dat rennen dat je moet doen, en je moet in een vrij goede conditie zijn om goed te kunnen voetballen. Voetballen is niet als een lichte jogging waarbij je het gewoon de hele tijd rustig aan kunt doen. Je bent op een volle, doodlopende sprint, keer op keer. Het is ook leuk, dus het voelt niet alsof je alleen maar aan het trainen bent, je speelt een spel. Het laatste voetbalteam waar ik in speelde was een zaalvoetbalteam. Ik dacht dat ik in vorm was, maar toen kon ik het maar een paar minuten volhouden voordat ik op adem moest komen, elke keer als ik naar binnen ging.

Wat waren mijn eerste herinneringen van voetbal en waarom is dit zo erg bij mij gebleven?

Een van mijn eerste herinneringen aan het voetballen was toen ik als kind in een klein competitieteam zat. Ik speelde in de verdediging en het enige wat ik deed was de bal zo hard mogelijk naar de andere kant van het veld schoppen, elke keer dat hij naar me toe kwam. Ik herinner me ook dat ik na afloop een stuk chocoladesnoep at met de wikkel er nog op. Ik slikte het niet in, maar ik werd er ziek van en moest stoppen methet dribbelen van mijn voetbal op weg naar huis, terwijl ik kotste omdat het gevoel in mijn mond zo walgelijk was. Ik denk dat mijn lichaam ook opgewonden was van de sprint in de voetbalwedstrijd en mijn maag was gespannen. Het maakt me nog steeds ziek om al die jaren later aan die ervaring te denken. Maar ik had als kind wel plezier in mijn voetbalteam en had veel goede ervaringen. Ik heb ook nog veel goede herinneringen aan mijn voetbaldagen als kind. Het was leuk om in het middelpunt van de belangstelling te staan toen ik de bal rond schopte elke keer dat hij naar me toe kwam. Ik was echter niet zo goed, en ik speelde de verdediging, dus meestal gaf ik de voetbal gewoon een mooie schop naar de andere kant van het veld elke keer dat het naar me toe kwam. 

Hoe kun je een betere voetballer worden en welke oefeningen kun je hier allemaal voor doen?

Er zijn veel oefeningen die je kunt doen met een voetbal, gewoon in je eentje om een betere voetballer te worden. Je kunt gewoon oefenen met dribbelen, zoals hierboven vermeld, waarbij je de voetbal heen en weer schopt tussen je benen als je rent. Als je eenmaal goed bent in het dribbelen van de voetbal, kun je het laten zien als je spelletjes speelt, maar het dribbelen van de voetbal en het knippen van mensen. Of je kunt oefenen met het schoppen en richten van de voetbal op een bepaald punt op een muur of oefenen met het schoppen in het doel of het passeren met de zijkant van je voet, zodat je beter kunt mikken en meer doelpunten kunt maken als je speelt. Je kunt de voetbal met je voeten dribbelen terwijl je door kegels heen weeft. Je kunt oefenen om de voetbal te leiden en te mikken met je hoofd. Om een of andere reden is het favoriete ding van een voetballer om te doen de voetbal met zijn hoofd te raken.

https://ticketforsale.nl/